۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۵۷۰۰۸۷

فضای مجازی | مرعوب شدگان

سعدالله زارعی: کاش در داخل کشورمان ، کسانی که از جنگ روانی امریکا درباره فلج اقتصادی ایران مرعوب شده اند و گمان می کنند شرایط قابل مهار نیست، از ماجرای الحدیده درس می گرفتند .
زارعی

به گزارش خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی در کانال شخصی خود با اشاره به شکست ائتلاف کشورهای غربی ـ عربی در الحدیده و مقایسه آن با اوضاع اقتصادی ایران نوشت:

ژست امریکایی ها برای اعمال فشار بر قدرت منطقه ای ایران و سپاه که مظهر آن است ، خیلی جالب است . به یاد مثال معروف افتادم که موش در سوراخ نمی رفت جارو به دمش بستند !

امریکایی ها و متحدان غربی عربی اش در اخرین هماوردی شان با فقیر ترین ضلع مقاومت یعنی یمن ، شش لشکر به همراه مدرن ترین جنگ افزارهای هوایی و دریایی به میدان آورد تا بر یک استان کم عمق سُنی یمن - الحُدیده - مسلط شده و انصارالله را وادار به عقب نشینی و تسلیم کنند . نتیجه این جنگ این شد که بدون انکه حتی بر یک ده از این استان باریک سیطره یابند ، طی دو هفته دستکم ۲۰۰۰ نفر کشته بدهند ۵۰۰۰ نفرشان زخمی شود ، ۳۰۰ نفرشان به اسارت دراید و هم اینک ۱۰۰۰۰ نفرشان به محاصره کامل ضلع شافعی انصارالله درایند و کوس شکستشان در خود امریکا هم طنین انداز شود .

کاش در داخل کشورمان ، کسانی که از جنگ روانی امریکا در باره فلج اقتصادی ایران مرعوب شده اند و گمان می کنند شرایط قابل مهار نیست از این ماجرا درس می گرفتند .

آنان گمان می کنند واقعا در شرایطی که همه نیاز واقعی ارزی سالانه ما زیر ۵۰ میلیارد دلار است ، زمین و اسمان آنقدر بر ایران تنگ می شود که امکان جذب ۵۰ میلیارد دلار هم ندارد در حالی که این مبلغ در مراودات تجاری با کشورهای همسایه ایران نیز به سهولت قابل تامین است .

بعضی مغلوب رسانه شده اند و این در حالی است که این کشور سال های به مراتب سخت تری - سال ۶۶ ، ۸۰ و ۹۰ - را به سهولت پشت سر گذاشته و انواعی از این خبرهایی که به عنوان دلایل فروپاشی نظام تبلیغ می شود را تجربه کرده است ./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات